29.5.07

Škola života

Lekci vam může dát každý okolo vás. Pro mě se učitelkou včera stala dáma, se kterou pracuji jen okrajově. Znám ji, vídám ji 5 x do roka, je součástí větší skupiny a já ji automaticky přehlížím. Je obyčejná, nezajímavá, nevěnuji ji pozornost. Výměny slov jsem jen zdvořilostní - z mé strany. Prostě pro mě není zajímává, jen součást "divadla" okolo mě. Na jednom setkání jsem se zmínil, že jedu pracovně do Anglie a ona prohodila, abych pozdravoval "útesy". Zapoměl jsem to hned, jak to řekla.
Včera mi volala, a přestože naše setkání proběhlo před měsíci, zeptal se jak bylo v Anglii. Poučení? Ona mě vnímala, pamatovala - prostě ke mě přistupovala jako ke člověku. Já k ní jako ke statické součásti nedůležité schůzky. Zastyděl jsem se. Vyškolila mě. Jak často posloucháte, co vám lidé říkají? Ja jak často si to pamatujete?

Žádné komentáře: